موزيك استار موزيك استار .

موزيك استار

حذب سياسي مهم در مالزي چيست؟

همه چيز در مورد سفر به مالزي

داشتن اطلاعات كلي از موقعيت جفرافيايي گرفته تا دين و مذهب مردم ، مكان هاي گردشگري زيباي شهر ها و كشورهاي مختلف از ضروريات قبل از سفر است.

مالزي در يك نگاه
مالزي، واقع در جنوب تايلند در شبه جزيره مالايا، در قلب جنوب شرقي آسيا يك بهشت گرمسيري است. مالزي كشوري در جنوب شرقي آسياست كه پايتخت آن كوالالامپور است.البته پايتخت اداري اين كشور ، شهر بوتراجايا است كه ادارات و سازمان هاي دولتي در آن قرار دارد.

شايد بيشتر از سواحل خود، جنگلهاي باراني و ثروت زيبايي طبيعي و مناظر چشمگير آن شناخته شود . پايتخت آن كوالالامپور داراي  بلندترين برج دوقلو در جهان است، در حالي كه جزاير آن از زيباترين مناطق غواصي است.

مالزي، مطمئنا از سفر بازديد مي كند، آيا شما فقط مي خواهيد در ساحل استراحت كنيد ، پياده روي كنيد و در شهر شام بخوريد ؟  يا مي خواهيد براي لذت بردن بيشتر و غواصي به مالزي سفر كنيد ؟!

با ما همراه باشيد تا از بهترين تفريحات و ويژگي ها ي سفر به مالزي با تور مالزي بيشتر بدانيد.



ايالت هاي مالزي

جالب است بدانيد اين كشور داراي 13 ايالت است .

11 مورد آن در مالزي غربي و 2 ايالت در مالزي شرقي قرار دارد.

مالزي از نظر جغرافي داراي دو بخش است كه از طريق درياي چين جنوبي از يكديگر جدا مي شوند .

در بين اين جمعيت تعداد 5440000 نفر در مالزي شرقي و تعداد 21200000نفر در مالزي غربي زندگي مي كنند.

نژاد مردم مالزي

نژاد مردم مالزي از 3 نژاد مختلف 55 درصد مالايي ، 25 درصد چيني و10 درصد  هندي است . البته نژادهاي ديگري هم هستند كه درصد كمي از مردم هر كشوري را تشكيل مي دهند.

مالزي توسط يك سيستم دموكراتيك پارلماني بر پايه يك سلطنت قانون اساسي فدرال اداره مي شود.

دين رسمي مردم مالزي چيست ؟

دين رسمي در كشور مالزي اسلام است . مذهب مسلمانان مالزي اغلب شافعي است و البته از برخي فرقه‌هاي ديگر مثل صوفيه و اسماعيليه نيز در اين كشور تعدادي وجود دارند.



اطلاعات سريع  سفر به مالزي


ارز مالزي Ringgit است .

آيا مالزي ويزا مي خواهد ؟


سفر به مالزي آسان است ؛ براي شهروندان بسياري از كشورها، نيازي به قبول درخواست ويزا نيست. تعدادي از كشورهاي آسيايي وجود دارند كه براي مالزي به ويزا نياز دارند، اما براي اكثريت انها نياز نخواهند بود. بسياري از اروپا يي ها و مردم آمريكاي شمالي، پس از ورود، يك ويزاي 90 روزه دريافت خواهند كرد. اما اين ويزا براي بعضي ديگر كشورها فقط براي 30 روز معتبر هستند. تنها نكته مهم اين است كه  مطمئن شويد گذرنامه شما حداقل براي 6 ماه پس از ورود شما معتبر است.

براي رفتن به مالزي از قيمت تور مالزي اطلاعات كسب كنيد.

آيا مالزي امنيت دارد ؟

اكثر بخش هاي مالزي به طور باور نكردني براي سفر ايمن  هستند. شما بايد بتوانيد اقامت بي خطر و لذت بخش در مالزي داشته باشيد. در شهرهاي بزرگ مانند كوالالامپور، pickpocketing  يك سرقت كوچك مي تواند يك مشكل بزرگ براي شما باشد، بنابراين سعي كنيد اموال خود را نزديك نگه داريد.

بديهي است، بدون بيمه  نبايد سفركنيد! ما پيشنهاد مي كنيم كه از بيمه مسافرتي استفاده كنيد ، زيرا بهترين پوشش براي مسافران است.

بسياري از آژانس هاي مسافرتي بهترين خدمات را براي شما فراهم مي كنند .


زبان رسمي مردم مالزي چيست ؟

زبان رسمي مردم در كشور مالزي مالايي است اما اكثريت مردم مي توانند به زبان انگليسي و همچنين عربي تكلم كنند .

زبان انگليسي به طور گسترده در اين كشور استفاده مي شود . بنابراين اگر مقداري به زبان انگليسي هم تسلط داشته باشيد ديگر هيچ مشكلي براي سفر به مالزي نخواهيد داشت.


جشنواره ها و جشن ها در مالزي چگونه است ؟

در مالزي و سنگاپور، بسياري از جشن ها و سنت مشابه هستند و همگي با هم اين جشن ها  را به اشتراك مي گذارند.

از جشنواره هاي خيالي رنگارنگ گرفته  تا روزهاي مذهبي . در همه جا جشن ها و روزهاي مذهبي كه مردمان زيادي به آن اعتقاد دارند ، بسيار مهم است.در كشور با توجه به ميراث فرهنگي منحصر به فرد خود جشن مي گيرد.


مراسم تعطيلات سنتي در مالزي :

يكي از اين تعطيلات سنتي مسلمانان در پايان ماه رمضان  است كه جشن گرفته مي شود. پس از يك ماه از روزه، جمعيت مسلمان مالزي آماده جشن و سرور هستند! مراسم  اين جشنواره با پياده روي، سفر از شهرهاي بزرگ به شهر هاي كوچك، و استقبال از مهمانان و دوستان به خانه ها مشخص مي شود. در اين زمان شما مقدار زيادي از غذاهاي سنتي مادري و دسرهاي عالي را خواهيد يافت.

مراسم سال نو چيني در مالزي :

در مالزي يك جمعيت چيني بزرگ وجود دارد كه پيشتر گفتيم شامل 25 درصد از جمعيت كل كشور است .  قطعا آنها در اين تعطيلات هيجان انگيز ميراث خود را فراموش نخواهند كرد. اين رويداد در ماه ژانويه يا فوريه، برگزار مي شود و همه چيز را از نمايشگاه ها و جشنواره ها تا فروشندگان خيابان ها و اجراي نمايش در همه شهرهاي بزرگ خواهيد ديد.



روز Vesak:

اين روز يك تعطيلات مهم براي جامعه بودايي در مالزي است. روز Vesak در ماه مي May رخ مي دهد .  و در آن روز مردم مالزي تولد، روشنگري و مرگ بودا را جشن مي گيرد. در حالي كه اين تعطيلات قطعا مهيج تر از سال جديد است، معابد و زيارتگاه ها همچنان درخشان هستند و رويدادهاي ديگر مانند نمايشگاه هاي غذايي گياهي و مذاكرات نيز اتفاق خواهد افتاد.

Deepavali يا جشنواره نور:

: Deepavali، يا جشنواره نور، پيروزي نور از تاريكي و خواب در برابر سعادت در سنت هندو را جشن مي گيرد. در طول اين جشن (معمولا در ماه اكتبر يا نوامبر)، جامعه هندي در مالزي شهرها را با چراغ هاي روشن، رنگ هاي پر جنب و جوش و جشن هاي با انرژي بالا زنده مي كند.

جشن Thaipusam

اين جشنواره هندو در ماه ژانويه برگزار مي شود. اساس برگزاري آن  به عنوان اداي احترام به لرد Subramanium، است كه صفوف پيروان را مي توان در آن ديد.

حمل و نقل:

حمل و نقل از يك مكان به ديگري در كامبوج نسبتا آسان است و بسيار كارآمد است. ما توصيه مي كنيم دانلود برنامه  هاي كاربردي براي اطلاع از حمل و نقل را در گوشي همراه خود دانلود كنيد و با استفاده از وب سايت 12Go براي مشاهده ايستگاه  اتوبوس، قايق و برنامه هاي قطار پيش از زمان سفرتان بتوانيد برنامه ريزي منظمي داشته باشيد .



حذب سياسي مهم در مالزي چيست؟

رئيس دولت با نام سلطان خوانده مي شود اما احزاب سياسي مهم ترين نهاد ها در اين كشور هستند .

مهمترين حزب سياسي سازمان ملل متحد مالايي است .اين سازمان قبل از استقلال مالزي تاسيس شده كه بناي آن بر اساس حمايت از عموم مردم بوده است. همچنين از احزاب سيساسي ديگر در مالزي حزب اپوزيسيون است كه در سال 1980 تاسيس گرديده است.

در ايالت هايي كه اين حزب حاكم است ، تحت قانون شريعت قرار دارند.

با گشت نويد بهترين تورمالزي را انتخاب كنيد.

تهران – خيابان بني هاشم – نبش كوچه مهرداد صالحي _طبقه اول

تلفن :  ۵۳ ۲۷ ۳۳ ۲۲

فكس : ۵۲ ۲۷ ۳۳ ۲۲

تلفن همراه : ۴۲ ۶۰ ۵۳۵ ۰۹۳۵



برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ خرداد ۱۳۹۸ساعت: ۱۱:۱۴:۲۴ توسط:musicstar موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :